close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

חוגי שחייה לילדים כל מה שצריך לדעת

מערכת שורשה אב, תשעט06/08/2019

לפני שנקפוץ למים העמוקים, הנה הדבר העיקרי שהורים צריכים לדעת על שיעורי שחייה: כל ילד צריך להשתתף בהם

תגיות:
אם אתם תוהים, האמנם חוגי שחייה לילדים הם כל כך חיוניים? רק נגיד ששיעורי שחייה יכולים למנוע מקרים רבים של טביעה, עליהם אנחנו שומעים למרבה הצער לעתים יותר מדי קרובות.

ילד לא צריך לדעת לשחות פרפר או לקפוץ ראש בקפיצה אולימפית, אבל היכולת לחזור ולהרים את הראש מעל פני המים, לצוף, לדשדש במים ולשחות לאזור שבו יוכל לעמוד או להיתפס במשהו, יכולה להציל חיים.

הנה כמה דברים נוספים שהורים צריכים לדעת כשהם שוקלים האם לשלוח את הילד שלהם לשיעור שחייה:
1. לפני גיל 4 אין לילדים
כישורים קוגניטיביים הנדרשים כדי להשתתף בקורס שחייה. כדי ללמוד שחייה, הילד נדרש להקשיב, לעקוב אחר ההוראות ולזכור את מה שלמד, והוא מסוגל לכך בדרך כלל בסביבות גיל 4, אם כי יש ילדים שמוכנים לכך מעט מוקדם יותר.

2. יחד עם זאת, שיעורי שחייה בגילאים שבין שנה עד ארבע כן יכולים להועיל. לא רק שחלק מהילדים מוכנים מוקדם יותר מאחרים, אלא שילדים צעירים יותר יכולים ללמוד מיומנויות שיועילו להם מאוד במקרה שיפלו למים, כי הם יוכלו לחזור לגדת הבריכה.

3. חוף הים או הבריכה בהם הילדים לומדים שחייה חייבים להיות בטוחים. זה אולי נשמע לכם מובן מאליו, אבל הבטיחות היא משהו שאף פעם אסור להזניח. אתם צריכים לבוא לבדוק את המצב בעצמכם, וזה כמובן יהיה קל יותר אם גם אתם תגיעו למקום כדי להשתתף בלימודי שחייה למבוגרים.

4. למה יש לצפות מהאזור בו נערך קורס השחייה?
  • האזור צריך להיות נקי ומטופח
  • האזור צריך להיות תחת פיקוח מצילים שלא מעורבים בהוראה (מכיוון שהמורה לשחייה לא יכול להסתכל על כולם בכול עת).
  • אזורי המים העמוקים צריכים להיות מסומנים כדי למנוע מהילדים להיכנס לאזורים אלה.
  • במקום צריך להיות ציוד מציל חיים וסיוע ראשוני שימושי, בהתאם לכללי הבטיחות, כמובן.

5. המורה לשחייה חייב להיות אדם שקיבל הכשרה בתחום. על ההורים לבדוק נושא זה.

6. קבוצת התלמידים לא תהיה גדולה מיכולת המורה לפקח עליה בבטחה. כשהכיתה כוללת ילדים קטנים ושחיינים חדשים, המורה חייב להשתלט על כולם, לצפות בכולם ולשמור שכולם נמצאים בכול עת בקרבתו, בהישג יד. ככול שהילדים מתקדמים בלימוד השחייה, הקבוצה יכולה להיות קצת יותר גדולה.

7. הקורס צריך להתבסס על תכנית לימודים ומסלולי התקדמות, כך שהילדים ימוינו לשיעורים לפי כושר השחייה שלהם. באופן כללי, שיעורי השחייה מתקדמים במסלול שמתחיל בהתרגלות לשהייה במים ומסתיים בשליטה בסגנונות שחייה שונים. חשוב לבנות מסלול לימודים ברור להערכת הילדים ולהעברתם לקורסים מתקדמים ככול שהם שולטים טוב יותר בשחייה.

8. חשוב שההורים יצפו לפחת בחלק מהשיעורים. אתם אמורים להגיע ולראות במו עיניכם מה קורה בשיעור. לא תמיד זה מועיל שההורים נמצאים שם כל הזמן, כי זה עלול להסיח את דעתם של הילדים, אבל כדאי שתגיעו לצפות לפחות בתחילת הקורס ולקראת סופו. בריכות רבות כוללות ספסלים המאפשרים להורים לשבת בנוחות ולצפות בשיעור.

9. לגבי השימוש בהתקני הצפה, יש לעשות זאת לאחר מחשבה. קיימים ויכוחים רביב סביב השימוש בגלגלים או במצופים כדי לעזור לילדים ללמוד לשחות. אמנם התקנים אלה יכולים להועיל מאוד בשמירה על ביטחונם של הילדים בתחילת הדרך, ולסייע להם ללמוד את היציבה הנכונה ואת טכניקת הציפה, במקום שיניפו ידיים ורגליים בטירוף, אבל אם משתמשים בהם, יש לתכנן את השיעורים כך שההסתמכות עליהם תלך ותפחת בהדרגה.

10. פחד מהמים אינו סיבה לא להשתתף בשיעורי שחייה או להפסיק אותם. זה די מקובל ונורמלי לפחד מהמים, ויש ילדים שפוחדים יותר מאחרים. אתם לא רוצים להכריח את הילד לעשות משהו שמפחיד אותו אבל לוותר לו זה לא רעיון טוב. אפשר להתחיל בהדרגה תוך כדי מתן חיזוקים חיוביים רבים. והמורה לשחייה יהיה שם גם, לעזרתכם.

ולסיום, רק בגלל שילד יכול לשחות זה לא אומר שהוא לא יכול לטבוע. ילדים יכולים להתעייף, להיפגע או לאבד כיוון. אפילו שחיינים טובים יכולים להסתבך. בעוד ששיעורי השחייה מסייעים להצלת חיים, ילדים צריכים תמיד, אבל תמיד, להיות תחת פיקוח כשהם בסביבת מים.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה